
Magdalena Zapałacz – Sekretarz Powiatu Opoczyńskiego
Magdalena Zapałacz to doświadczony urzędnik administracji publicznej, łączący wiedzę prawniczą i inżynieryjną z umiejętnościami organizacyjnymi i strategicznym podejściem do zarządzania.
Posiada 16-letni staż pracy w administracji wojewódzkiej oraz rządowej, głównie w sektorze gospodarki wodnej i rolnictwa. Posiada kwalifikacje techniczne do wykonywania dokumentacji hydrologicznych.
Przez sześć lat pełniła funkcje kierownicze w jednostkach budżetowych, m.in. jako zastępca dyrektora Biura Ministra w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, gdzie odpowiadała za koordynację działań, planowanie oraz obsługę organizacyjną najwyższego szczebla.
Przez kilka lat kierowała pracą jednostki organizacyjnej PGW Wody Polskie Nadzorem Wodnym w Końskich.
W swojej pracy koncentruje się na doskonaleniu organizacji urzędu, usprawnianiu procesów, poprawie jakości obsługi obywatela oraz wspieraniu współpracy międzywydziałowej. Zwraca szczególną uwagę na przejrzystość, skuteczność i kulturę zarządzania w administracji publicznej. Jest również autorką publikacji eksperckich, m.in. w zakresie funkcjonowania Lokalnych Partnerstw Wodnych, a także serii artykułów i wywiadów o tematyce rolniczej i administracyjnej, opublikowanych za pośrednictwem Polskiej Agencji Prasowej.
Taka interdyscyplinarna baza jaką daje jej wykształcenie – obejmujące prawo międzynarodowe (WSSM w Łodzi), geoinżynierię w ochronie środowiska (Politechnika Krakowska) oraz zastosowanie nowoczesnych metod hydrologicznych w gospodarce wodnej (Uniwersytet Śląski) – pozwala jej łączyć precyzję administracyjną z technicznym zrozumieniem procesów środowiskowych i organizacyjnych.
Od 2025 roku Magdalena Zapałacz pełni funkcję Sekretarza Powiatu Opoczyńskiego, odpowiadając za organizację pracy Starostwa oraz wdrażanie rozwiązań wspierających rozwój i profesjonalizację administracji samorządowej.
Jako Sekretarz Powiatu Opoczyńskiego odpowiada za zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa Powiatowego oraz koordynację prac jego komórek organizacyjnych. Nadzoruje realizację zadań administracyjnych, dba o jakość procedur wewnętrznych, wspiera organizację pracy Zarządu i Rady Powiatu oraz uczestniczy w planowaniu strategicznym rozwoju jednostki samorządu terytorialnego.
Jej dotychczasowe doświadczenie oraz umiejętność pracy w strukturach administracyjnych o różnym zasięgu stanowią gwarancję stabilności i profesjonalizmu w pełnieniu tej odpowiedzialnej funkcji.








