Funkcjonowanie Archiwum Zakładowego
Informacje ogólne:
Archiwum Zakładowe Starostwa Powiatowego w Opocznie znajduje się w pomieszczeniach w siedzibie Starostwa Powiatowego w Opocznie przy ul. Kwiatowej 1A w Opocznie.
Archiwum Zakładowe zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Starostwa funkcjonuje w strukturach Wydziału Organizacyjnego i Zamówień Publicznych Starostwa Powiatowego w Opocznie.
Osobą odpowiedzialną za prowadzenie archiwum jest Anna Madej – Podinspektor w Wydziale Organizacyjnym i Zamówień Publicznych, pok. 129, tel. (44) 741-49-06.
Anna Madej - Podinspektor w Wydziale Organizacyjnym i Zamówień Publicznych,
Emilia Podsiebierska – Inspektor w Wydziale Finansowo – Księgowym.
Wniosek o wystawienie zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (Rp-7) należy złożyć w formie pisemnej na Biurze Podawczym - punkcie przyjmowania korespondencji Starostwa Powiatowego w Opocznie ul. Kwiatowa 1A (parter) lub przesłać faksem na nr: (44) 741-49-01.
We wniosku należy:
- podać dane osoby składającej wniosek, PESEL, adres zamieszkania (ewentualnie adres do korespondencji), telefon kontaktowy
- określić okres zatrudnienia wynikając ze świadectwa pracy,
- wskazać formę przekazania zaświadczenia, tj. – odbiór osobisty, przesłanie pocztą, faksem itp
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz. U. z 2011r., Nr123, poz. 698)
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011r., Nr 14, poz. 67)
- rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. z 2002r., Nr 167, poz. 1375)
Zasady działania archiwum:
Zasady funkcjonowania oraz zakres działania archiwum określa Instrukcja archiwalna (Dz. U. z 2011r., Nr14, poz. 67)
Zasób archiwalny:
1.Dokumentacja własna – dokumentacja, akta wytworzona w ramach działalności wydziałów Starostwa
2.Dokumentacja obca – przekazana po zlikwidowaniu POMiKU
Udostępnianie dokumentacji:
Dokumentacja przechowywana w archiwum może być udostępniana do celów urzędowych naukowo – badawczych komórkom organizacyjnym Starostwa Powiatowego oraz osobom trzecim (z zewnątrz) zgodnie z Rozdziałem 7 Instrukcji archiwalnej. Korzystanie z zasobu archiwalnego przez osoby trzecie odbywa się wyłącznie na podstawie pisemnego wniosku i za zgodą Starosty Opoczyńskiego. Wniosek o udostępnienie dokumentacji stanowiącej zasób archiwum zakładowego Starostwa Powiatowego należy złożyć na Biurze Podawczym – punkcie przyjmowania korespondencji Starostwa Powiatowego w Opocznie ul. Kwiatowa 1A (parter).
Informacje ogólne:
Archiwum Zakładowe Starostwa Powiatowego w Opocznie znajduje się w pomieszczeniach w siedzibie Starostwa Powiatowego w Opocznie przy ul. Kwiatowej 1A w Opocznie.
Archiwum Zakładowe zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Starostwa funkcjonuje w strukturach Wydziału Organizacyjnego i Zamówień Publicznych Starostwa Powiatowego w Opocznie.
Osobą odpowiedzialną za prowadzenie archiwum jest Anna Madej – Podinspektor w Wydziale Organizacyjnym i Zamówień Publicznych, pok. 129, tel. (44) 741-49-06.
Zasady wystawiania zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (Rp - 7) dla byłych pracowników:
Osobami odpowiedzialnymi za wystawianie zaświadczeń są:Anna Madej - Podinspektor w Wydziale Organizacyjnym i Zamówień Publicznych,
Emilia Podsiebierska – Inspektor w Wydziale Finansowo – Księgowym.
Wniosek o wystawienie zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (Rp-7) należy złożyć w formie pisemnej na Biurze Podawczym - punkcie przyjmowania korespondencji Starostwa Powiatowego w Opocznie ul. Kwiatowa 1A (parter) lub przesłać faksem na nr: (44) 741-49-01.
We wniosku należy:
- podać dane osoby składającej wniosek, PESEL, adres zamieszkania (ewentualnie adres do korespondencji), telefon kontaktowy
- określić okres zatrudnienia wynikając ze świadectwa pracy,
- wskazać formę przekazania zaświadczenia, tj. – odbiór osobisty, przesłanie pocztą, faksem itp
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz. U. z 2011r., Nr123, poz. 698)
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011r., Nr 14, poz. 67)
- rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. z 2002r., Nr 167, poz. 1375)
Zasady działania archiwum:
Zasady funkcjonowania oraz zakres działania archiwum określa Instrukcja archiwalna (Dz. U. z 2011r., Nr14, poz. 67)
Zasób archiwalny:
1.Dokumentacja własna – dokumentacja, akta wytworzona w ramach działalności wydziałów Starostwa
2.Dokumentacja obca – przekazana po zlikwidowaniu POMiKU
Udostępnianie dokumentacji:
Dokumentacja przechowywana w archiwum może być udostępniana do celów urzędowych naukowo – badawczych komórkom organizacyjnym Starostwa Powiatowego oraz osobom trzecim (z zewnątrz) zgodnie z Rozdziałem 7 Instrukcji archiwalnej. Korzystanie z zasobu archiwalnego przez osoby trzecie odbywa się wyłącznie na podstawie pisemnego wniosku i za zgodą Starosty Opoczyńskiego. Wniosek o udostępnienie dokumentacji stanowiącej zasób archiwum zakładowego Starostwa Powiatowego należy złożyć na Biurze Podawczym – punkcie przyjmowania korespondencji Starostwa Powiatowego w Opocznie ul. Kwiatowa 1A (parter).