WPIS DO EWIDENCJI SZKÓŁ I PLACÓWEK NIEPUBLICZNYCH
Opis sprawy/zadania
Osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.
Kogo dotyczy
Osób fizycznych i prawnych, które chcą prowadzić szkołę lub placówkę niepubliczną.
Wymagane dokumenty
1. zgłoszenie do ewidencji;
2. informacja osoby prowadzącej o warunkach lokalowych zapewniających:
- możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
- możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu (w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe),
- możliwość realizacji innych zadań statutowych,
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami;
3. statut szkoły lub placówki;
4. dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
5. zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty (w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum, a także w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności)
6. pozytywna opinia kuratora oświaty o spełnianiu przez niepubliczną szkołę wymagań określonych w art. 7 ust. 3 cytowanej ustawy (w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum, a także w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności)
7. opinia ministra właściwego do spraw zdrowia (w przypadku szkoły medycznej).
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. g ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz.1635 z późn. zm.).
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Wydział Oświaty i Funduszy Unijnych, ul. Rolna 6, II piętro, pok. 208
tel. (44) 736-15-51 wew. 22
Katarzyna Sałaj – podinspektor ,e-mail: oswiata@opocznopowiat.pl
Miejsce składania dokumentów
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Opocznie ul. Kwiatowa 1a lub Rolna 6
26-300 Opoczno, tel. 44 736-15-00 lub 44 736-15-51
Godziny pracy: Pon. - Pt. 7.30 do 15.30, Wt. 7.30 do 17.00
Termin załatwienia sprawy
Wpisu do ewidencji dokonuje się w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.
Podstawa prawna
Art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji przysługuje odwołanie do Łódzkiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Starosty Opoczyńskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
Uwagi i informacje dodatkowe
Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić organowi, który dokonał wpisu do ewidencji, w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji.